top of page
Search

SKIM PERANTISAN NASIONAL: KEJAYAAN BOLEH DI RAMAL


02.02.2021 | Kilang MULTIPLAS MULTIPLAS MACHINERY (M) SDN BHD di Puchong, Selangor


Seramai 3 orang BELIA NEET (Not in Employment, Education and Training) telah di bantu mendapatkan pekerjaan di dalam industri Plastic Injection Mouding.


Mereka hadir temuduga dan terus di tawarkan pekerjaan serta penginapan asrama. Cuma buat masa ini mereka perlu berjalan kaki sejauh 1km dari asrama ke kilang. Inshaallah, kita akan usahakan pembelian basikal untuk mereka.



KEJAYAAN BOLEH DI RAMAL

Apa Yang Dapat Kita Lakukan Sekarang


1. Jelaskan mksud “kebahagiaan” pada diri kita. Apakah jenis aktiviti atau keadaan yang membuatkan kita berasa sangat senang hati berbanding perkara lain?


2. Pergi berjumpa dengan salah seorang individu cemerlang dalam bidang kita dan dapatkan nasihat daripadanya yang dapat membantu kita untuk lebih berjaya.


3. Kenalpasti peristiwa paling bertuah yang pernah berlaku dalam hidup kita, kemudian jejak kembali apa perkara-perkara yang kita lakukan sebelumnya yang menjurus ke arah peristiwa berkenaan.


4. Tentukan hubungkait sebab dan akibat antara sesuatu yang kita idamkan dengan cara yang terbaik bagi mendapatkannya. Apakah ia?


5. Ambil langkah serta-merta yang kita fikirkan dapat meningkatkan kebarangkalian untuk kita mencapai impian kita. Lakukannya sekarang!





279 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page