top of page
Search

MEET YOUR CAREER CHOICE #06



MEET YOUR CAREER CHOICE #06

Skim Perantisan Nasional

02.01.2021 | Kolej Kemahiran Pure Technic, Seremban, Negeri Sembilan

.

.

Belia di ajak untuk pastas memikirkan masa hadapan. Sebagai contoh, perlu ada kesedaran awal tentang Society 5.0.

.

Society 5.0 ialah masyarakat pintar yang memberi penekanan integrasi teknologi pintar dan manusia. Masyarakat ini dikenali sebagai “mesin yang berjiwa” yang memberi penekanan kepada teknologi dan manusia berasaskan kepada teras-teras yang dikaitkan dengan Revolusi Industri 4.0 seperti Teknologi Pemprosesan Awan atau cloud dalam penyimpanan dan pemprosesan data, Internet of Things (IoT) yang menghubungkan deria pintar pada peralatan dengan sambungan internet, Sekuriti Siber bagi melindungi data dan meminimumkan risiko, dan Cetakan 3D atau 3D Printer yang memudahkan pembangunan prototaip, teknologi Drone, Kecerdasan Buatan (AI), Robotik, Intergrasi Sistem , Data Raya serta sebagainya.

.

Suka atau tidak suka, belia kita perlu mendepaninya.



____________________

Jika anda golongan belia yang masih belum bekerja atau telah diberhentikan, anda di pelawai sertai Skim Perantisan Nasional (SPN), sebuah inisiatif Kementerian Belia dan Sukan bagi tujuan membantu penempatan pekerjaan dan latihan kepada belia. Permohonan dan pertanyaan:


Sekretariat Skim Perantisan Nasional (SPN) Kementerian Belia dan Sukan Aras 11, Menara KBS No 27 Persiaran Perdana, Presint 4 62570 Putrajaya Tel : 03-8871 3265




4 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page